Eventmarketing: hier moet je aan denken
Een evenement organiseren is veel werk. Het is belangrijk om niets te vergeten. De eventmarketing is van groot belang. We zien bij veel evenementen en festivals dat hier het grootste deel van het budget naartoe gaat. Er wordt nog meer geld aan uitgegeven dan bijvoorbeeld de tent of tijdelijke accommodatie (bezoek deze website voor voorbeelden). Graag delen we onze tips voor eventmarketing.
Het juiste budget
Stel vooraf een duidelijk budget beschikbaar voor eventmarketing. Door voldoende geld te reserveren is het mogelijk om bezoekers aan te trekken. Het evenement zal meer aandacht krijgen, waardoor het succes toeneemt. Online zijn er volop mogelijkheden om goed te adverteren. Denk aan Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, LinkedIn en ook de zoekmachines. Banners op speciale websites zijn daarnaast ook nog mogelijk.
Waar is de doelgroep?
Bij het uitgeven van advertentiegeld is het belangrijk om gericht te adverteren. Kies een doelgroep voor het evenement. Kijk vervolgens waar deze doelgroep online te vinden zijn. Is het Facebook of juist Instagram en Snapchat? Een meer zakelijke doelgroep is op LinkedIn te vinden. Ook is het mogelijk om in de zoekmachines en op YouTube te adverteren. Kijk welke zoekwoorden belangrijk en relevant zijn om de juiste mensen aan te trekken. Het is zo mogelijk om effectief te adverteren .
Meten is weten
Het is goed om te zorgen voor veel data. Welke advertenties werken en welke niet? Door bij te houden waar de meeste bezoekers vandaan komen is het mogelijk om er nog meer aan te trekken. Werkt Facebook goed? Dan is het tijd om olie op het vuur te gooien en hier juist nog meer te gaan adverteren. Het is ook mogelijk om afscheid te nemen van slechte advertentie campagnes. Het is mogelijk om het geld elders te gebruiken.