(advertentie)

Website verbeteren met Hittail

Een belangrijke vraag die steeds meer websitebeheerders zich afvragen, is hoe hun website zo goed mogelijk gevonden kan worden door zoekmachines. En dan spreken we met name over de zoekmachinevan Google. De long tail theorie kan dienen als een uitstekend hulpmiddel om je webcontent te kunnen optimaliseren.

De long tail en het 20-80% principe

Voorbeeeld: twintig procent van alle traffic via zoekmachines op Marketingportaal is afkomstig van de beste 10 zoekwoorden waarmee Marketingportaal in zoekmachines (en dan met name Google) wordt gevonden. Tachtig procent van de traffic is afkomstig van overige zoekwoorden.

En juist in die 80 %, zeg maar de long tail, zitten interessante mogelijkheden om uw website nog beter vindbaar te kunnen maken voor zoekmachines.

Content verbeteren met Hittail

Hittail is een handige online service waarmee u de long tail van zoekwoorden waarmee uw website wordt gevonden te analyseren. Tevens geeft Hittail suggesties voor het verbeteren van bestaande content of het maken van nieuwe content.

Werken met Hittail

U kan zich op de website van Hittail (zie link onder dit artikel) gratis aanmelden. Volg de instructies op de site.

Nadat de website is aangemeld en de juiste code op uw website is geplaatste, worden de gegevens verzameld. Om te kunnen beschikken over enigszins relevante gegevens, kunt u het beste een aantal dagen wachten. Hoe langer u de data gaat verzamelen met Hittail hoe beter u de resultaten kunt analyseren en gebruiken.

Met Hittail heeft u de beschikking over 5 tabbladen:

  1. My Hittail: dit tabblad geeft een overzicht van alle zoekwoorden waarmee uw website is gevonden. Het geeft aan welk percentage bezoekers afkomstig is van de beste 10 zoekwoorden en welk percentage afkomstig is van de rest. Dit wordt ook grafisch weergegeven en in de meeste gevallen zal deze grafiek de vorm hebben van een dalende lijn met een lange staart.
  2. Search Hits: hier wordt real-time bijgehouden op welke zoekwoorden uw website wordt gevonden. Tevens geeft het aan welke zoekmachine is gebruikt.
  3. Keywords: dit geeft een overzicht van de laatste zoekwoorden waarmee uw website is gevonden. Eigenlijk is dit overzicht min of meer overbodig, omdat het veel overlap heeft met tabblad ‘Search Hits’.
  4. Suggestions: in dit overzicht worden suggesties gegeven in de vorm van sleutelwoorden en onderwerpen waarmee u uw website qua content kunt verbeteren. Met een klik op de knop ‘Hit’ wordt de suggestie naar de ‘To do’ lijst verplaatst.
  5. To do: in dit overzicht kunt u uw takenlijst beheren. Zodra er content over het betreffende onderwerp is toegevoegd aan uw website zet u een vinkje bij OK.

Conclusie

Hittail is een handig hulpmiddel om uw website te optimaliseren voor zoekmachines. Dat neemt niet weg dat er nog vele andere vormen zijn van zoekmachine optimalisatie. Lees ook eens de artikelen in het grijze blok ‘gerelateerde artikelen’ aan de rechter kant van dit artikel voor meer tips over dit onderwerp.

Aanbevolen links:
http://www.hittail.com

Dit artikel is geschreven door .