DAGMAR model
Het DAGMAR model beschrijft een bepaalde volgorde in het leerproces van consumenten. Het model is ontwikkeld om de effectiviteit van advertenties te kunnen meten en is gebaseerd op andere communicatiemodellen als bijvoorbeeld AIDA en Lavidge & Steiner. Betekenis DAGMAR model…
Lees verderDienstenmarketing
Het laten repareren van jouw auto, ontbijt bij de Hema, het ontvangen van hypotheekadvies; Het zijn allemaal voorbeelden van diensten. In dit artikel gaan we in op de verschillen tussen een dienst en een product en de consequenties die dit…
Lees verderB2B Marketing
Bij B2B marketing, ook wel business to business marketing genoemd richt de organisatie zich in tegenstelling tot consumentenmarketing niet op de eindgebruiker. B2B marketing richt zich tot industriële afnemers. De industriële afnemers gebruiken de producten bijvoorbeeld als grondstoffen om tot…
Lees verderContent kan niet zonder strategie
Content marketing: U heeft ongetwijfeld meegekregen dat content marketing een belangrijke manier is om uw doelgroep te bereiken. Er wordt inmiddels echter dagelijks zoveel content geproduceerd, dat alleen het allerbeste naar boven komt drijven. Het is dus belangrijk erbij stil…
Lees verderMet de hulpprogramma’s van Google optimaliseer je je website eenvoudig
Google Webmaster Tools biedt de mogelijkheid om direct met Google te communiceren, wat betreft de googlevriendelijkheid van je website. Eenmaal aangemeld, heb je toegang tot tools die ontworpen zijn om je uitleg en waarschuwingen te geven. Google stuurt je berichten…
Lees verderJouw eigen domeinnaam registreren
Een eigen website begint met een eigen domeinnaam en webruimte (ook wel hosting genoemd). Het is niet moeilijk om deze dingen te regelen. In dit artikel leggen we je uit hoe je jouw eigen domeinnaam kunt registreren. We zetten daarnaast een…
Lees verderEen goede combinatie Facebook en remarketing
Meerdere keren per dag check je waarschijnlijk facebook en zo vele mensen met jou. Tijdens een wc bezoek, een pauze, de rij bij de kassa enzovoorts. Adverteerders spelen hier handig op in en kunnen hun doelgroep nog beter bereiken. Facebook heeft…
Lees verderWat is de ideale verzend frequentie bij e-mailmarketing?
Het optimale rendement halen uit je e-mailmarketing database is wat elke marketeer voor ogen heeft. Dit begint met het verbeteren van je openratio. Dat is stap 1 wanneer we het hebben over optimalisatie. Indien je dat voor elkaar weet te…
Lees verderGeef je website gratis een bezoekersboost
Je hebt misschien wel een geweldige website, maar zonder bezoekers is het nog niks! Het wordt nu dus tijd om je website aan iedere zoekmachine die je maar kunt bedenken, cadeau te doen. Begin met Google en Bing. Anderen vind…
Lees verderGoede niche markt vinden? kies je focus, kies je niche
Wanneer het woord ‘niche’ valt, reageren veel (beginnende) ondernemers als volgt: ‘Ik hoor dat ik mijn niche moet kiezen, maar wat is dat en wat is het voordeel?’ ‘Ik weet niet welke niche ik moet kiezen’. ‘Ik ben bang dat…
Lees verder