Reclameplan
In een ondernemingsplan worden doelen voor een langere termijn van een onderneming geformuleerd. Een marketingplan beschrijft hoe deze doelstellingen behaald kunnen worden en aan de hand van het marketingplan wordt een communicatieplan geschreven. Het reclameplan is één van de middelen…
Lees verderPositioneren
Positioneren is kort gezegd de plaats die je inneemt in de het brein van de consument. Met een goede positionering ben je ‘on top of mind’ bij je doelgroep (mensen weten gelijk wie je bent, zonder dat anderen je op weg…
Lees verderProductlevenscyclus
De productlevenscyclus, ook wel de product life cycle, is een cyclus die een product doorloopt vanaf het moment dat het op de markt komt. De productlevenscyclus bestaat uit vier verschillende fases en in iedere fase is een andere marketingstrategie nodig….
Lees verderAnsoff matrix
De Ansoff matrix, ontwikkeld door Igor Ansoff, is een marketing hulpmiddel voor het bepalen van de groeistrategie van een organisatie. In deze matrix zijn vier mogelijke groeirichtingen te vinden. Aan de hand van het product en de markt die wordt…
Lees verderMarketingmix
De marketingmix is een marketingmodel waarmee de marketingstrategie van een organisatie kan worden ingevuld. Een marketingmix bestaat als basis uit vier deelgebieden, maar tegenwoordig wordt er steeds vaker een vijfde deelgebied aan de basis van de marketingmix toegevoegd. De deelgebieden…
Lees verderManagementcommunicatie
Managementcommunicatie is kort gezegd alle communicatie die vanaf het management komt met verschillende interne en externe doelgroepen. Het management wil hiermee de individuele persoon bereiken om duidelijk te maken wat de plannen en bedoelingen van het management zijn. Managers plannen,…
Lees verderCorporate communicatie
Corporate communicatie is een managementinstrument waarmee alle gebruikte in- en externe communicatie van een organisatie zo op elkaar wordt afgestemd dat er een positieve basis ontstaat met de doelgroepen van wie de organisatie afhankelijk is. Het afstemmen van de in-…
Lees verderWebsite laten maken: Top 5 tips
Je bent net gestart of wilt starten met je nieuwe onderneming. Daarbij wil je natuurlijk ook online professioneel voor de dag komen, maar een al te ruim budget voor een website is er niet. Hier vind je 5 onmisbare tips…
Lees verderOnline trends 2014 in 60 minuten
In de serie Digitale trends en tools in 60 minuten is een nieuw boekje verschenen met de titel “Online trends 2014 in 60 minuten”. Twaalf experts van Frankwatching leggen voor verschillende aspecten van online marketing uit wat de trends zijn…
Lees verderCommunicatieonderzoek
Bij een onderzoek verzamel je (nieuwe) gegevens die je kan gebruiken ter ondersteuning bij het nemen van beslissingen. Een communicatieonderzoek beperkt zich tot het verzamelen van informatie over communicatie. Met de resultaten van een communicatieonderzoek kan je met meer zekerheid…
Lees verder