Interne communicatie
Interne communicatie is al het communicatieverkeer binnen een organisatie. De interne communicatie is erg belangrijk voor een organisatie. De gewenste identiteit van de organisatie moet uitgestraald worden via de medewerkers, zij moeten door gebruik van interne communicatie dus op de…
Lees verderHet communicatiekruispunt
Betteke van Ruler beschrijft in haar communicatiekruispunt vier communicatiestrategieën . Dit communicatiekruispunt bestaat uit een verticale en horizontale as. Daartussen staan vier vakken, dit zijn de basis strategieën. De basisstrategieën van het communicatiekruispunt zijn: informeren, overreden, dialogiseren en formeren. Hieronder volgt de uitleg…
Lees verderCommunicatiestrategie
De communicatiestrategie beschrijft op welke manier de doelstellingen van het communicatieplan worden bereikt. In het communicatieplan heb je de doelgroepen bepaald en per doelgroep doelstellingen opgesteld. Per doelgroep en bijbehorende doelstellingen wordt nu een communicatiestrategie gemaakt.
Lees verderZakelijke marketing
Zakelijke marketing (ook wel business marketing genoemd) is alle marketing die business-to-business gaat. Het gaat hier dus om alle marketingactiviteiten die een organisatie op andere organisaties richt. Een verschil met de consumentenmarkt is dat hier veel minder afnemers zijn, maar…
Lees verderWat is HTML5? Een kort overzicht in simpele taal.
HTML5 is een modewoord in internetland. Maar wat is HTML5 nu echt? Wat is de meerwaarde? In dit artikel leggen we in simpele taal uit wat HTML5 nu al kan betekenen voor uw website.
Lees verderSEO voor meertalige websites
Als uw bedrijf in meerdere landen actief is, dan wilt u dat uw website in ieder land goed vindbaar is in Google. Dit is niet vanzelfsprekend; Het kan bijvoorbeeld dat uw website in Nederland goed vindbaar is, maar niet in…
Lees verderDe onderdelen van een communicatieplan
Om succesvol te communiceren met je doelgroepen is het goed om gebruik te maken van een communicatieplan. Een communicatieplan bestaat uit een aantal verschillende onderdelen. Niet ieder communicatieplan ziet er helemaal hetzelfde uit, dit komt doordat het plan moet worden…
Lees verderContent
Dit is een ander woord voor informatie. Vaak wordt het woord ‘content’ gebruikt voor de teksten en mediabestanden op een website. Ook de software waarmee de content van een website kan worden aangemaakt en beheerd, maakt gebruik van dit woord…
Lees verderAcquisitie
Het werven van nieuwe klanten. Acquisitie kan op verschillende manier ingevuld worden. Zo is er bijvoorbeeld een verschil tussen koude en warme acquisitie. Koude acquisitie: met koude acquisitie richt men zich op potentiële klanten waarmee nog geen relatie bestaat. Deze…
Lees verderInteractie
In communicatietermen spreekt men vaak van interactie. Bij interactie is er sprake van echte ‘real time’ communicatie. Iemand zegt iets en daar wordt vervolgens op gereageerd. Er is sprake van actie en reactie, zonder dat daar veel tijd tussen zit….
Lees verder