Push strategie
De push strategie is een manier waarop door gebruik van distributie een product door een distributiekanaal naar de eindklant wordt gestuurd. De marketingactiviteiten worden hierop ingericht. Bij push strategie ‘dringt’ de aanbieder de producten op bij de consumenten. De aanbieder probeert…
Lees verderZoekwoord: positie en conversie
Met zoekmachine optimalisatie probeer je een goede positie te realiseren in Google. Daarbij draait het er niet alleen om een zo hoog mogelijke positie te scoren, maar vooral om zoveel mogelijk conversies te genereren op relevante zoekwoorden. Google Analytics, de Zoekwoordplanner en de…
Lees verderOriginele marketing?
Marketing is er in vele vormen, soms heel traditioneel, soms baanbrekend. Dit korte artikel kan een inspiratiebron zijn om marketing eens vanuit een wat ander perspectief te bekijken. Wees creatief, verras en zie dat dit goede mogelijkheden zijn om het…
Lees verderBasisprincipes voor conversie
Bij steeds meer websites staat conversie centraal. U kunt daarbij denken aan het aanvragen van een brochure, de aankoop van een product uit een webshop of een aanmelding voor een nieuwsbrief. Vaak is het een kwestie van ’trial and error’ om erachter te komen…
Lees verderBluetooth Marketing
Bluetooth Marketing (Bluecasting) is voor veel bedrijven (en personen) een marketingvorm waarvan zij de mogelijkheden slechts beperkt kennen. Bluetooth Marketing wordt steeds vaker succesvol toegepast. Om de algemene kennis van bedrijven over Bluetooth Marketing te vergroten heb ik een aantal…
Lees verderSnelheid meten van je site
Het is al tijden bekend dat een bezoeker maar een paar seconden nodig heeft om een website te beoordelen. Is dit oordeel negatief dan zal de bezoeker in de meeste gevallen de site verlaten. Er zijn talrijke artikelen over hoe…
Lees verderHoe maak ik een animated gif?
Er zijn onvoorstelbaar animated gifs te downloaden. Maar waarom zou je niet je eigen maken? Veel leuker toch. Dan heb je bovendien nog eer van je werk. Wat is een animated gif? Waarschijnlijk weet je dat een GIF-bestand, een afbeelding is…
Lees verderJouw folders bladerbaar maken
Je kent ze wel, de bladerbare folders van Kruidvat, Praxis of plaatselijke super. Ze hebben het vaak in hun site geïmplementeerd. Onbetaalbaar voor je eigen site, maar er is ook een site waar je jouw folders gratis kan uploaden en publiceren. Je…
Lees verderLinkbuilding 2.0 met LinkedIn
LinkedIn is een sociaal netwerk dat vooral veel gebruikt wordt als zakelijk instrument. Omdat je LinkedIn voor een groot gedeelte zelf kunt invullen, is het een ideaal instrument voor linkbuilding 2.0. In dit artikel een korte maar handige tip hoe…
Lees verderOpbouw broncode voor SEO
Voor zoekmachine optimalisatie moet met veel verschillende factoren rekening gehouden worden. Eén van die factoren is de manier waarop de broncode van je website is opgebouwd. In dit artikel een korte uitleg en enkele tips. Website versus broncode Google scant met regelmaat je…
Lees verder