Communicatiestrategie
De communicatiestrategie is onderdeel van het communicatieplan. Nadat je een analyse hebt uitgevoerd, de doelgroep en doelgroep hebt bepaald, is het de vraag hoe en met welke communicatie hen je gaat bereiken. Dit omschrijf je in de communicatiestrategie. Kortom in…
Lees verderMarketingplan
Wat is een marketingplan? In een marketingplan staat beschreven welke inspanningen er uitgevoerd moeten worden om de (marketing)strategie van de organisatie te realiseren. De doelstellingen van het bedrijf worden geformuleerd en er wordt bepaald op welke doelgroep het bedrijf zich…
Lees verderWat zijn de eigenschappen van een goede verkoper?
Je kent het wel, die mannetjes met grote praatjes die alles aan je proberen te verkopen. Het erge is dat ze het af en toe nog voor elkaar krijgen ook. Gelukkig zijn natuurlijk niet alle verkopers zo, maar wat is…
Lees verderMobiele marketing
De smartphone is niet meer weg te denken uit ons leven. We appen de hele dag door, checken of er nog wat leuks op Facebook te vinden is en sturen een foto van die gekke kat via Snapchat. Volgens het…
Lees verderConfrontatiematrix met uitleg en voorbeelden
Een confrontatiematrix is een hulpmiddel om strategieën te bepalen. De confrontatiematrix is het vervolg van de Swot analyse waarin de bedrijfsomgeving geanalyseerd wordt. De punten uit de swot confronteer je met elkaar in een confrontatiematrix om vervolgens de strategische opties…
Lees verderSEO tekstschrijver – wat is dat?
Een SEO tekstschrijver schrijft teksten die goed leesbaar zijn én goed gevonden worden in zoekmachines. Goede SEO teksten zijn niet speciaal voor zoekmachines geschreven, maar voor de doelgroep. De belangrijkste taak van een goede SEO tekstschrijver is dat hij relevante…
Lees verderSwot analyse – Uitleg en voorbeelden
Een swot analyse is een model om de interne en externe bedrijfsomgeving in kaart te brengen. Met deze uitkomsten kunnen vervolgens doelstellingen en strategieën worden bepaald. Een swot is is onderdeel van het marketingplan, maar wordt ook ingezet op persoonlijk…
Lees verderWaarom je vandaag nog moet beginnen met website personalisatie
Goede content is een belangrijke factor of een bezoeker converteert of niet. Aan de hand van de juiste content besluit een bezoeker een aanvraag te doen voor een demo, een product aan te schaffen of een white paper te downloaden….
Lees verderMKB’ers opgelet! Hier 5 tips voor uw SEO
SEO is geen concrete materie en juist daarom is er ontzettend veel te lezen. De meest grote verhalen en de meest gigantisch belangrijke tips. En toch is het belangrijker om klein te beginnen en het eens op uw gemak aan…
Lees verder5 onderdelen van SEO waar u zelf wat mee aan de slag gaat
SEO is een hot-item. Het is een afkorting die voor Search Engine Optimization staat. In het kort samengevat is het dat uw website geoptimaliseerd is en goed scoort in de zoekmachines. De SEO- en internetmarketing bedrijven schieten als succesvolle paddenstoelen…
Lees verder