Een goede combinatie Facebook en remarketing
Meerdere keren per dag check je waarschijnlijk facebook en zo vele mensen met jou. Tijdens een wc bezoek, een pauze, de rij bij de kassa enzovoorts. Adverteerders spelen hier handig op in en kunnen hun doelgroep nog beter bereiken. Facebook heeft het adverteerders namelijk nog makkelijker gemaakt, deze hebben nu ook de mogelijkheid om bezoekers die op hun site zijn geweest opnieuw te benaderen. Hoe werkt Facebook & remarketing nu samen?
Wat is Facebook remarketing?
Remarketing maakt het mogelijk om bezoekers die al eerder interesse in je product of dienst hebben getoond door je website te bezoeken nog een keer te benaderen door middel van een advertentie.
Facebook lijkt alleen maar meer uit te breiden en groter te worden. Uit het onderzoek van Marketingfacts blijkt dat het gebruik van Facebook dit jaar alweer is gegroeid in vergelijking met 2014. Het loont dus zeker om je doelgroep te benaderen via Facebook.
Met behulp van het progamma’tje Facebook Exchange kun je een bezoeker van je website nog een keer benaderen door een advertentie te plaatsen die voor een bepaalde tijd geldt. Ook kun je deze advertenties op laten komen op de tijdlijn of als een echte advertentie in de rechterkolom. Dit noemen ze Facebook remarketing.
Werken met Facebook marketing
De doelgroepen die je wilt bereiken is eigenlijk altijd online, maak hier gebruik van en ga zelf ook op Facebook adverteren. Hieronder wordt stap voor stap uitgelegd hoe je dit het beste kunt doen.
1. Kies je platform
Bij Facebook remarketing kun je kiezen tussen verschillende platformen. Twee voorbeelden hiervan zijn Adroll of Adcrowd. Bij beiden krijg je een proefaccount plus advertentie tegoed.
2. Bepaal een strategie
Je kunt zelf kijken via welke strategie je je doelgroep wil benaderen. Het is interessant als je een webshop hebt om bezoekers opnieuw te benaderen en spullen onder de aandacht te brengen door ze vast in het winkelwagentje te stoppen. Of om bezoekers die al een aankoop hebben gedaan nog een keer te benaderen met een speciale actie.
Je kunt Facebook remarketing zo inrichten als je zelf wil. Dit kun je het beste zelf bepalen aan de hand van het doel en de doelgroep.
3. Campagnes opzetten
Als het duidelijk is voor jezelf welk platform en welke strategie je gaat gebruiken kun je beginnen met het oprichten van een campagne.
Experimenteer
Het is altijd belangrijk dat je blijft experimenteren en vernieuwen. Probeer ook eens een andere advertentiegroep te benaderen en kijk wat daaruit volgt. Je kunt nog weleens positief verrast worden. Voeg ook meerdere advertenties toe om te kijken welke advertenties het meest aanspreekt.
Hou altijd rekening van de vereisten voor Facebook advertenties. Deze zijn vaak verbonden aan bepaalde afmetingen, maximale tekst grote enzovoorts. Het loont zeker om een Facebook remarketing te doen, op deze manier kun je nog beter je doelgroep bereiken. Zorg dat je je concurrentie voor bent en ga meteen adverteren via Facebook.