Content kan niet zonder strategie
Content marketing: U heeft ongetwijfeld meegekregen dat content marketing een belangrijke manier is om uw doelgroep te bereiken. Er wordt inmiddels echter dagelijks zoveel content geproduceerd, dat alleen het allerbeste naar boven komt drijven. Het is dus belangrijk erbij stil te staan dat relevantie binnenkort niet meer genoeg is. Uw content moet aan meer eisen voldoen. De eerste stap is u te realiseren dat u alleen een kans maakt met hoge kwaliteit. Daarnaast zult u moeten zorgen dat u er slim mee omgaat. Het wordt dan niet meer alleen een kwestie van goede content publiceren, maar vooral ook van een strategische aanpak bij het plaatsen.
Overvloed
Veel van uw kansen op succes hangen bijvoorbeeld af van de plek waar u uw content publiceert. Als dat uw eigen bedrijfswebsite is, ziet u misschien nauwelijks hogere bezoekersaantallen. Voor u een signaal dat u meer moet doen dan alleen content plaatsen. Er moet een content-strategie achter zitten om de bezoeker te trekken en te laten terugkeren. Samenwerkingsverbanden kunnen u daarbij helpen. Bouw dus aan goede relaties met bloggers, invloedrijke bedrijven in uw branche, journalisten en andere ‘communicaties’ op uw vakgebied die iets voor u kunnen betekenen. Zo kunt u nu alvast zorgen dat uw content een podium blijft houden, ook als de internetter dreigt te raken.