Onderscheidend vermogen
Uw markt is met hedendaagse techniek en marketing methodes transparanter, maar ook beter bereikbaar geworden waardoor ieder bedrijf in uw marktsegment als een concurrent beschouwd dient te worden. Bedrijven die zich vasthouden aan enkel de traditionele manier van marktbenadering zullen de finish in deze marketing race hoogst waarschijnlijk niet halen.
U bent uniek, maar uw klanten zijn dat ook
Niet alleen u, maar ook uw klanten dienen steeds meer energie te steken in de communicatie met ‘ieder contact’. De enige manier om uw veeleisende klanten hierin tevreden te stellen, is om gebruik te maken van email, online interactie en gepersonaliseerde direct mailing. “Want uw klant is en blijft uniek, en wil zich zo ook voelen.”
Onderscheidend vermogen
Een van de meest primaire zaken als het gaat om marketing is “onderscheidend vermogen” simpel weg het vermogen om anders te zijn dan in dit geval uw concurrenten. Door anders te zijn biedt u iets aan uw potentiële klanten waar ‘anderen’ in de markt niet over beschikken. De bedrijfsidentiteit (Corporate Identity) is wat bepaald hoe de eerste indruk van potentiële klanten is ten opzichte van uw bedrijf, product en of dienstverlening.
Deze zogenoemde “First impression” houd tegenwoordig niet op bij een mooie huisstijl, een leuk pand en mooie folders. Het gaat verder. Met de huidige mogelijkheden kunt u vanuit uw eigen organisatie werken aan de ware kennismaking van uw bedrijf met iedere potentiële klant. De potentiële klant is overal, op ieder moment. Het enige wat u moet doen is zijn waar uw klanten zijn. Offline, online en cross-mediaal.
De grote en kleine succesvolle merken, zijn merken waarbij de klanten zich kunnen identificeren met het merk, alsmede het product of de dienstverlening. Twee voorbeelden daar van zijn Dove & Apple.
No Budget dus geen budget?
Helaas is marketing en reclame zonder budget een utopie, echter leert de ‘No Budget’ aanpak uw organisatie om meer te realiseren vanuit de kracht van uw eigen organisatie. Simpel gezegd, het slimmer besteden en verdelen van marketing en reclame budget. Dit noemen we ook wel ‘SMART marketing’. Door beter te luisteren naar uw klanten (en medewerkers) en ze indirect onderdeel uit te laten maken van uw bedrijf, kunt u doelgericht klanten blijven benaderen en is de succesfactor vele malen groter.
Het is als gericht uw doelwit raken inplaats van het schieten met hagel en hopen dat uw wat raakt!
Personalisatie
In plaats van een folder te sturen naar alles wat een brievenbus heeft, is het effectiever om doelgericht, gepersonaliseerd uw toekomstige klant aan te spreken. Met beeldpersonalisatie voor zowel email, direct mailing en online via uw website, bent u in staat sneller in contact te komen met deze potentiële klanten, die u direct met de persoonlijke benadering uitnodigt om uw ‘inner circle’ binnen te treden. U zegt daarmee: “Dit zijn we en we maken graag kennis met u, want we weten wie u bent en dat interesseert ons”. Met personalisatie maakt u van een gesloten vorm van communiceren een vorm van communiceren die de ontvanger uitnodigt om te reageren. Ook wanneer u de klantenbinding wenst te verbeteren is het belangrijk om uw klant persoonlijk te blijven benaderen.