(advertentie)

Marketing & verkoop

Impulsaankopen stimuleren? Dat doe je zo!

Impulsaankopen stimuleren? Dat doe je zo!

Als retailer wil je natuurlijk altijd graag je omzet vergroten. Een goede manier om dat te doen is door het stimuleren van impulsaankopen. Een impulsaankoop wordt gekenmerkt door de aanschaf van een vaak laagdrempelig product waarvan de klant helemaal niet…

Lees verder
Personeel als marketinginstrument

Personeel als marketinginstrument

De traditionele marketingmix bestaat uit 4 P’s, namelijk Product, Prijs, Plaats en Promotie. Deze 4 P’s zijn nog altijd erg belangrijk voor ondernemers in diverse branches, maar er zijn ook steeds meer bedrijven die met een extra uitgebreide marketingmix werken….

Lees verder
Onderliggende principes van Account Based Marketing

Onderliggende principes van Account Based Marketing

In B2B marketing heb je al snel te maken met meerdere stakeholders en beslissers. Een onderzoek van Harvard Business Review stelt dat een gemiddelde beslissing bij een grote B2B organisatie door 6,7 mensen gemaakt wordt. Bij complexe en technische keuzes…

Lees verder
Inleiding schrijven

Inleiding schrijven

Het eerste officiële hoofdstuk van een verslag is de inleiding, maar hoe maak je een inleiding? Een goede inleiding motiveert de lezer. In dit artikelen leggen we uit hoe je een inleiding schrijft, geven we antwoord op de vraag ‘hoe…

Lees verder
Waarom ook B2B-bedrijven kunnen profiteren van een sterk merk

Waarom ook B2B-bedrijven kunnen profiteren van een sterk merk

Voor veel B2B-bedrijven staat een merk gelijk aan een logo op briefpapier of website. Vaak denken ze dat een merkstrategie alleen voorbehouden is aan grote B2C-merken zoals McDonalds, Red Bull, Apple of Bol.com. Toch kunnen ook B2B-bedrijven profiteren van de…

Lees verder
Marketingplan

Marketingplan

Wat is een marketingplan? In een marketingplan staat beschreven welke inspanningen er uitgevoerd moeten worden om de (marketing)strategie van de organisatie te realiseren. De doelstellingen van het bedrijf worden geformuleerd en er wordt bepaald op welke doelgroep het bedrijf zich…

Lees verder
Wat zijn de eigenschappen van een goede verkoper?

Wat zijn de eigenschappen van een goede verkoper?

Je kent het wel, die mannetjes met grote praatjes die alles aan je proberen te verkopen. Het erge is dat ze het af en toe nog voor elkaar krijgen ook. Gelukkig zijn natuurlijk niet alle verkopers zo, maar wat is…

Lees verder
Mobiele marketing

Mobiele marketing

De smartphone is niet meer weg te denken uit ons leven. We appen de hele dag door, checken of er nog wat leuks op Facebook te vinden is en sturen een foto van die gekke kat via Snapchat. Volgens het…

Lees verder
SEO tekstschrijver – wat is dat?

SEO tekstschrijver – wat is dat?

Een SEO tekstschrijver schrijft teksten die goed leesbaar zijn én goed gevonden worden in zoekmachines. Goede SEO teksten zijn niet speciaal voor zoekmachines geschreven, maar voor de doelgroep. De belangrijkste taak van een goede SEO tekstschrijver is dat hij relevante…

Lees verder
4 mogelijkheden om de perfecte bedrijfsnaam te vinden

4 mogelijkheden om de perfecte bedrijfsnaam te vinden

Start je een nieuwe onderneming of heb je een nieuw product? Dan is het eerste wat je nodig hebt een merknaam of een bedrijfsnaam. Wij hebben vier manieren voor je op een rijtje gezet. 1. Vrienden/Familie Vraag je vrienden en/of…

Lees verder