Marketing & verkoop
Vergeet je offline marketing niet?
Veel marketeers en ondernemers zijn gericht op online activiteiten. Dat is natuurlijk belangrijk en bovendien erg meetbaar. Tóch is offline marketing nog steeds erg belangrijk. Naamsbekendheid heeft een grote invloed op conversie van klanten. Want eerlijk is eerlijk, bestel jij…
Lees verder7 tips voor een goed converterende landingspagina
Goed ingerichte landingspagina’s zijn het pareltje voor welke webshop of website dan ook. Ze zorgen ervoor dat je bezoekers tot actie overgaan en terug blijven komen. Zo’n pagina schrijven is echter niet heel makkelijk. Daarom zeven tips voor een goed…
Lees verderSterke merkpositionering door juiste strategie
Een sterke merkpositionering, organisaties kunnen tegenwoordig niet meer zonder. In een wereld waar het aantal merken en producten steeds verder toeneemt, is het belangrijk dat u een goede positioneringsstrategie heeft. Met een goede merkpositionering onderscheidt u zich van andere merken…
Lees verderContent marketing: het kan ook anders
Moderne marketeers kennen ongetwijfeld ‘content marketing’. Deze marketingtechniek richt zich op het creëren, verspreiden en promoten van waardevolle informatie om klanten aan te trekken en hun loyaliteit te verhogen. Het is een zogenaamde pull-strategie. Helaas loopt het bij de invulling…
Lees verderUitlegvideo’s: whiteboard animatie versus infographic animatie
Het nut van online video wordt voor steeds meer bedrijven duidelijk. Veel organisaties hebben behoefte aan een snelle en vooral duidelijke uitleg van hun producten of diensten. Als je op zoek gaat naar de mogelijkheden kom je al snel uit…
Lees verderNieuwe manier van klantenwerving
Wat levert onze website eigenlijk op? Deze vraag stelde ik een poosje geleden aan een medewerker van ons bedrijf. ‘Geen idee, ik hou me daar niet mee bezig’ antwoordde hij. Raar eigenlijk, want ook wij hebben aardig wat geld geïnvesteerd…
Lees verderSalesstrategie
Veel bedrijven hebben de sales niet strak georganiseerd. Echter, verkopen is een steeds meer concurrerende markt al dan niet door de toenemende professionaliteit van de inkopers. Er wordt dan ook steeds meer verwacht van accountmanagers. Binnen komen bij potentiële klanten…
Lees verderKwalitatieve SEO
Steeds vaker zijn er website-ontwikkelaars die besluiten om zoekmachineoptimalisatie aan te bieden naast de huidige werkzaamheden. Vaak zijn deze kleinere bedrijven goedkoop qua arbeidsuren waardoor ze een goede concurrentiepositie kunnen behalen. Wanneer je als organisatie opzoek gaat naar een partner…
Lees verderWaarom moet jij een infographic laten maken?
Sinds enkele jaren willen steeds meer bedrijven een infographic laten maken. Zo gek is het ook niet, David Hyerle heeft onderzocht dat maar liefst 80 tot 90 % van de dingen die we onthouden gebaseerd zijn op beelden. Als je…
Lees verderDienstenmarketing
Het laten repareren van jouw auto, ontbijt bij de Hema, het ontvangen van hypotheekadvies; Het zijn allemaal voorbeelden van diensten. In dit artikel gaan we in op de verschillen tussen een dienst en een product en de consequenties die dit…
Lees verder