Marketing & verkoop
Kannibalisme
Er is sprake van kannibalisme als de introductie van een nieuw product de omzet van andere producten van dezelfde organisatie gaat aantasten. Een goed voorbeeld is een uitgever van een krant. Op het moment dat zij een digitale krant gaan…
Lees verderAttitude
Een houding t.o.v. van een object. Dit object kan vanalles zijn, zoals een organisatie, een producten, een groep of een persoon. De attitude is voor marketeers erg belangrijk. Zij zijn voortdurend bezig om met behulp van allerlei marketinginstrumenten een positieve…
Lees verderEvenement Marketing (digitaal)
De huidige trend in evenement marketing is het steeds verder digitaliseren van de stand. Dit komt tot uiting in het gebruik van SMS, Bluetooth, Narrow casting etc. Achtergrond Tijdens beurzen, evenementen en congressen proberen bedrijven zich te onderscheiden van haar concurrenten….
Lees verderDurf te differentieren
Wie Michael Porter’s Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitors heeft gelezen, weet dat er drie generieke strategieën zijn om succesvol te concurreren binnen een bepaalde industrie of branche. Differentiëren biedt voordelen, maar vereist ook voorbereidingen en een goede positionering voordat men…
Lees verderOriginele marketing?
Marketing is er in vele vormen, soms heel traditioneel, soms baanbrekend. Dit korte artikel kan een inspiratiebron zijn om marketing eens vanuit een wat ander perspectief te bekijken. Wees creatief, verras en zie dat dit goede mogelijkheden zijn om het…
Lees verderBluetooth Marketing
Bluetooth Marketing (Bluecasting) is voor veel bedrijven (en personen) een marketingvorm waarvan zij de mogelijkheden slechts beperkt kennen. Bluetooth Marketing wordt steeds vaker succesvol toegepast. Om de algemene kennis van bedrijven over Bluetooth Marketing te vergroten heb ik een aantal…
Lees verder15 tips: Succesvolle Mailing!
Klanten nodig? Behandel en benader deze dan op de juiste manier! Hoewel de papieren mailing steeds vaker wordt vervangen door een digitale mailing, is deze met name voor B2B gerichte organisaties niet weg te denken uit het marketingbeleid – en…
Lees verderBeursplan schrijven
Een beurs kan een krachtig middel zijn om je organisatie te profileren. Naamsbekendheid, koop bevestiging maar ook sales kunnen redenen zijn om aan 1 of meer beurzen deel te nemen. Om te weten of een beurs ook echt succesvol is…
Lees verderSalesplan schrijven
Verkoop van producten of diensten door verkopers, vertegenwoordigers, accountmanagers, filialen of via het internet hoort bij veel bedrijven tot de kernactiviteit van de organisatie. Om verkoopresultaten te behalen worden er doelstellingen geformuleerd. Om de doelstellingen te beschrijven én meetbaar te maken wordt…
Lees verderKopen of niet: webshops
Winkeliers en ondernemers hebben de mogelijkheden van internet ontdekt. Het aantal webshops blijft groeien. Er komen steeds meer bomen in het bos te staan en de consument verliest gezichtsvermogen om de weg te vinden naar de juiste winkel. De combinatie clicks en bricks blijkt…
Lees verder