Flyers uitdelen, heeft dat nog zin?
Flyers, als je er op gaat letten kom je ze overal tegen. Flyers worden ook wel leaflets genoemd. Tegenwoordig is een flyer niet meer weg te denken uit menig marketingcampagne. Ze worden uitgedeeld tijdens festivals of op straat, maar je hebt waarschijnlijk ook wel eens een flyer aangetroffen bij een online bestelling die je hebt gedaan. Flyers zijn ideaal voor wanneer je iets wilt promoten, maar hiervoor niet te veel wilt betalen.
Waarom flyeren nog altijd werkt
Een flyer is nog altijd een effectief promotiemiddel, maar hoe kan dat? Dit heeft te maken met het feit dat een flyer iets tastbaars is. Als je op straat van iemand een flyer aangeboden krijgt is het lastig deze te weigeren. Een automatische reactie is dat we de flyer aannemen. Probeer vervolgens maar eens niet te kijken naar wat er op de flyer staat. Omdat je iets fysieks in handen hebt, werp je automatisch een blik op hetgeen wat je zojuist in handen hebt gekregen. De flyer heeft jouw aandacht!
Waar moeten flyers aan voldoen?
Omdat men vaak snel een blik werpt op een flyer om te bepalen of het de moeite waard is, is het van belang dat de boodschap van de flyer vrijwel meteen duidelijk wordt. De aandacht moet dus direct naar de juiste informatie gaan. Probeer daarom nooit te veel informatie op een flyer te zetten en zorg ervoor dat hetgeen wat echt belangrijk is goed wordt uitgelicht. Grootte van het lettertype en kleur spelen hierin een belangrijke rol.
Denk ook na over het formaat flyer wat je wilt gaan uitdelen. Het meest populaire formaat voor een flyers is A5. Dit is precies de helft van een A4-tje en biedt voldoende ruimte voor jouw boodschap. Aan te raden is om geen formaat kleiner dan A6 te kiezen. Een A6 formaat flyer is de helft van een A5 en een vierde van een A4-tje.
Mag je overal flyeren?
Je zou misschien verwachten dat je overal mag flyeren, maar dat is helaas niet het geval. Wat het lastig maakt is het feit dat er geen algemene regelgeving is voor flyeren. Ga daarom van te voren op onderzoek uit en check, bijvoorbeeld op de website van de gemeente waarin je wilt gaan flyeren, wat de regels zijn omtrent flyeren. Het kan zomaar zijn dan je een vergunning nodig hebt. Laat je dus goed informeren om vervelende situaties te voorkomen.
De effectiviteit van flyers meten
Als je besluit te gaan flyeren wil je natuurlijk weten of het flyeren effectief is geweest en iets op heeft geleverd. Er zijn verschillende manieren waarop je de effectiviteit van flyers kunt meten, bijvoorbeeld met een kortingscode. Aan de hand van het aantal keren dat deze kortingscode is gebruikt kun je opmaken of de flyeractie voor jou wel of niet effectief is geweest. Een andere manier om de effectiviteit te meten is door de flyer in te laten leveren, bijvoorbeeld in ruil voor een gratis product en/of korting. Zo weet jij aan het eind van de rit precies wat jouw actie heeft opgeleverd.